-آرشیو مطالب-
-کاربران-
-نظرات-
مطلب برتر هر گروه رو کجا میتونم ببینم

روغن گیر


با افزایش علاقه نفوس به مواد خوراکی ارگانیک و سالم، خرید دستگاه روغن گیر رواج هویدا کرده است. با استفاده از روغن گیر می‌توانید از خاصیت تمامی دانه های روغنی مانند کنجد بهره برد. همچنین خرید روغن گیر به شما کمک می‌کند تا یک اکتساب و کار خانگی نیز داشته باشید.

فشرده سازی یا حرارت عطا کردن به دانه‌ها که وسیله استخراج روغن از آن‌ها می‌شود را به اصطلاح روغن‌کشی می‌گویند.

Oil catcher با توجه به اینکه در اصطلاحات انگلیسی نیز از این واژه استعمال می‌شود می‌توان به این مهم پی برودت که در کشورهای دیگر نیز از روغنِ دانه‌ها کاربرد و شکوه ویژه‌ای در خوراک آن‌ها دارد.

روغن‌گیری به کوه طور کلی به دو روش صنعتی و قدیمی انجام می‌شود.

در این روش از وسیله‌ای مانند آسیاب سنگی استفاده می‌کنند که به یک محرکه‌ای متصل است، اوایل دانه‌ها را پس از تمیزکردن، داخل صندوقچه سنگ این آسیاب ریخته و پس از به حرکت درآمدن محرکه و با چرخش سنگ‌ها به رخساره یکدیگر، از دانه‌ها خمیری به دست می‌آید که با تحت فشار قرار دادن آن توسط سنگ، روغن دانه از محفظه سنگ به بیرون و باطن ظرف می‌ریزد. اما در این روش حتما باید در سرانجام عمل میکروب زدایی انجام شود تا روغن مستعد خوردن باشد در غیر اینصورت مناسب استفاده خارجی است.

فروش دستگاه روغن گیری تمام استیل 550 وات (OPM550)کنجد

ارزانترین راهنمای خرید دستگاه روغن‌گیری؛ مناسب‌ترین دستگاه کدام است؟ -

چراکه روغن استخراج شده از آن، در صنف روغن‌های کاملا تندرست و بدون املاح به حساب می‌آید. همچنین نیازی به تصفیه ندارد و به همان صورت همچنین می‌توان از روغن استفاده کرد؛ به جمله دیگر آن را به عنوان روغن بکر می‌شناسند.البته این دستگاه‌ها معایب خاص خود را هم دارند! یکی از معایب دستگاه، این است که به دلیل دما کم و فرایند پر سرعت، روغن دانه به‌طور کامل از آن استحصال نمی‌شود.

در نمونه دیگری از دستگاه روغن‌کشی، از پرس گرم برای استخراج روغن کاربرد می‌کنند. در این دستگاه، دانه‌ها طرف از ورود به دستگاه پرس، در دیگ تبخیر دون حرارت سر قرار می‌گیرند. این دانه‌ها در نهایت فرود ضیق قرار گرفته و روغن آن‌ها با کمک محلول‌هایی استخراج می‌شود.

روغن استخراج شده از این فرایند، پیش از مصرف نیاز به تصفیه دارد. چراکه در جاده استحصال و بر اثر حرارت بالا، تغییرات کیمیایی در آن‌ها اتفاق می‌افتد

خرید دستگاه روغن گیری | بهترین روغن گیر -

جوشاندن دانه و مستثنا کردن روغن از سطح آب از دیگر روش‌های سنتی روغن‌گیری به حساب‌آمده می‌شود.

در اکثر خانه‌ها چنانچه بخواهند روغن‌گیری را انجام دهند دانه‌ها را یا حرارت داده و برشته می‌کنند و یا چند ساعت نمناک نمین کرده و پوست آن‌ها را می‌گیرند. مانند دانه‌های سویا یا بادام، سپس تو آسیاب ریخته و پودر می‌کنند. بعد آن را داخل صافی ریخته و با دست سختی می‌دهند و روغن آن به دست می‌آید.

درگذشته به انگیزه کمیاب و بکر بودن، این روغن‌ها بسیار بالایی داشته و فقط افراد غنی و ثروتمند می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند.

امروزه با پیشرفت علم و نیاز بیشتر انسان‌ها به محصولات ارگانیک و طبیعی و همچنین پی بردن به خواص دانه‌های خوراکی، متخصصان این حرفه دستگاه‌هایی را طراحی و تولید کرده‌اند که ادا روغن گیری را بهتر از روش‌های سنتی انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها مجهز به دو روش پرس سرد و پرس حار هستند که هر کدام از این روش‌ها مختص یک نوع برز خوراکی می‌باشد.

دستگاه روغن گیری بکردانه مدل 65